Pytanie 2. Czy jesteś zwolennikiem przygotowania programu poprawy jakości zarządzania kształceniem w Uniwersytecie, który byłby wdrażany w cyklach kształcenia rozpoczynających się od roku akademickiego 2026/2027?
W roku akademickim 2023/2024 oferta naszej Uczelni obejmowała 52 kierunki i 85 specjalności na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych oraz jednolitych studiach magisterskich.
Obserwacje, jakie poczyniłem w ostatnich latach doprowadziły mnie do przekonania, że zarządzanie podstawowym w naszej Uczelni obszarem kształcenia, z racji jego obszerności i złożoności, wymaga nowego spojrzenia. Dlatego zadecydowałem, że w strukturze zespołu prorektorów w nadchodzącej kadencji powinni się znaleźć:
- prorektor ds. studenckich, odpowiedzialny za bieżącą organizację procesu kształcenia, a także
- prorektor ds. kształcenia, odpowiedzialny za poprawę jakości zarządzania kształceniem poprzez wprowadzenie: systemu oceny programów studiów przez studentów (po kolejnym roku i na koniec studiów) i absolwentów (rok po zakończeniu studiów), bardziej elastycznego systemu oferowania przedmiotów oraz kształtowania ich treści i form prowadzenia, rozwoju kształcenia praktycznego w obszarze umiejętności i kompetencji oraz uproszczenia formalizmów.
Moja koncepcja zakłada, że efektem poprawy jakości zarządzania kształceniem będzie lepsze dostosowanie działalności dydaktycznej Uniwersytetu do potencjału naszej kadry naukowo-dydaktycznej, zmian technologicznych i oczekiwań oraz potrzeb studentów i rynku pracy.
Zmiany, które proponuję, jeśli uzyskałaby Państwa aprobatę, byłyby starannie przygotowane i wdrażane sukcesywnie od początku roku akademickiego 2026/2027.